کد خبر: ۵۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تدبیرنو، مرکز ارتباطات امور بین‌الملل سایپا پيرامون طرح فروش فوق العاده محصولات اين گروه خودروسازي به ۲۰ پرسش متداول متقاضيان براي ثبت نام در اين طرح پاسخ گفت.

20 سوال متداول و پرتكرار مردم که پاسخ آنه به شرح زیر می باشد:

۱- چگونه مي توان موقع ثبت نام رنگ خودرو را مشخص كرد؟

پاسخ: رنگ در ثبت نام اوليه انتخابي نيست و خودروي انتخاب شده صرفا با يك رنگ نمايش داده مي شود، مشتري بعد از قرعه كشي امكان انتخاب رنگ و همچنين انتخاب نمايندگي را خواهد داشت.

پاسخ به 20 سوال مردمي در مورد جزئیات طرح فروش فوق‌العاده خودرو / از چگونگی انتخاب رنگ و مدل خودرو تا ویرایش اطلاعات و ..


۲- آيا كساني كه پلاك فعال براي خودروهاي سنگين، ميني بوس، كاميونت و غيره را دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده هستند؟

پاسخ: بله. دارندگان خودروهاي سنگين امكان ثبت نام دارند و پلاك فعال خودروهاي سنگين مشمول قانون خودروهاي سواري نمي شود.


۳- ثبت نام در دو شركت ايران خودرو و سايپا امكان پذير است؟

پاسخ: خير. متقاضيان مي توانند فقط در يكي از شركت هاي ايران خودرو و سايپا ثبت نام كنند.


۴- اگر فردي در هر دو مجموعه ثبت نام كرده باشد، اسم او از طرح حذف مي شود؟

پاسخ: خير. در صورتي كه در سايت دو خودروساز ثبت نام صورت گرفته باشد، ثبت نام در ايران خودرو حذف مي شود و فرد مجاز به خريد از محصولات سايپا است.


۵- تعداد محدودي از متقاضيان هنگام ثبت نام، شاهد اين هستند كه برخي از فيلدها غيرفعال است و امكان تكميل اطلاعات را ندارد، علت چيست؟

پاسخ: فيلدهاي مشخصات اصلي مشتري كه به واسطه احراز هويت در سيستم از طريق سامانه اِمتا ثبت مي شود، قابل تغيير نيست چون اين اطلاعات از ثبت احوال استخراج شده است.


۶- آيا اين امكان وجود دارد كه اطلاعات ارايه شده در سايت ويرايش شود؟

پاسخ: امكان ويرايش پروفايل در برخي از اطلاعات چون شماره تلفن و آدرس وجود دارد ولي اطلاعات اصلي مشتري و بانكي قابل اصلاح نيست.


۷- آيا امكان تغيير شماره شبا وجود دارد؟

پاسخ: فعلا امكان اصلاح نيست.


۸- آيا افرادي كه قبلا پذيرش داشته اند ولي انصراف داده اند، در شرايط فعلي امكان پيش ثبت نام دارند ؟

پاسخ: بله.


۹- آيا مشترياني كه قبلا پذيرش داشته اند ولي اقدام به صلح نكرده اند، در شرايط فعلي امكان پيش ثبت نام را دارند ؟

پاسخ: خير.


۱۰- با توجه به حذف چك تامين اعتبار، آيا سند خودرو در قبال مبلغي به عنوان بدهي به مدت يكسال در رهن شركت مي ماند؟

پاسخ: بله. به مدت يكسال نزد شركت خودروساز باقي مي ماند.


۱۱- برخي ها سوابق ثبت نام خودرو نداشتند ولي اكنون هم امكان ثبت نام در سايت را ندارند و اين پيام مي آيد كه شما قبلا ثبت نام كرده ايد، مشكل در چيست؟

پاسخ: اين موضوع به صورت آنلاين كنترل مي شود و مشكلي وجود ندارد.


۱۲- چگونه متقاضيان مي توانند سوابق خود را جويا شوند؟

پاسخ: در فروش هاي بعدي اين امكان اضافه خواهد شد تا مردم توسط مرکز امور مشتریان (CRM) بتوانند سوالات خود را بپرسند.


۱۳- افرادي كه تاريخ اعتبار گواهينامه آنها گذشته است، امكان ثبت نام دارند؟

پاسخ: بله، داشتن گواهينامه ملاك عمل است.


۱۴- آيا اتباع خارجي مي توانند در طرح فروش فوق العاده خودرو شركت كنند؟

پاسخ: خير چنين امكاني وجود ندارد.


۱۵- چرا برخي از شهرها و استان ها در سيستم ثبت نام خودرو وجود ندارند؟

پاسخ: استان و شهر بر اساس اطلاعات ناجا تنظيم شده است، در صورتي كه شهر مربوطه وجود ندارد نزديك ترين شهر كه مركز شماره گذاري دارد را انتخاب كنيد.


۱۶- اگر متقاضيان طي چند روز اخير نسبت به فك پلاك اقدام كرده باشند، امكان ثبت نام دارند؟

پاسخ: اگر در روز قرعه كشي مشتري پلاك فعال نداشته باشد، مشكلي بابت خريد خودرو ندارد.


۱۷- برخي ها عنوان مي كنند طي كردن مكرر فرآيند پيش ثبت نام جهت متقاضي در سايت سايپا امكانپذير نيست؟

پاسخ: براي پيگيري ثبت نام، منويي در سيستم وجود دارد تحت عنوان "سوابق خريد " كه مشتري مي تواند از طريق آن ثبت نام خود را ملاحظه كند.


۱۸- آيا پيامك ارسالي داراي كد رهگيري است؟

پاسخ: كد رهگيري براي همه متقاضياني كه محصولات سايپا را انتخاب كردند ارسال مي شود و نتيجه قرعه كشي بر اساس كدهاي ارسالي است.


۱۹- قرعه كشي و تاريخ واريز وجه چه زماني است؟

پاسخ: روز يكشنبه 18 خردادماه ساعت 10 مراسم قرعه كشي انجام مي شود و منتخبين 48 ساعت پس از اعلام نتايج بر روي سايت سايپا بايد نسبت به واريز كامل وجه اقدام كنند.


۲۰- آيا امكان انصراف از طرح فروش فوق العاده خودرو وجود دارد؟

پاسخ: بله. متقاضيان خريد محصولات سايپا تا قبل از قرعه كشي امكان انصراف از خريد خودرو را دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: